Reklama
  • Wtorek, 24 stycznia (13:00)

    Curry z indyka z jabłkami i chili

Skład na 6 porcji: ● 800 g piersi indyka ● 2 jabłka ● 2 cebule ● 2 łyżki soku z cytryny ● papryczka chili ● kawałek świeżego imbiru ● 20 g masła ● 20 g wiórków kokosowych ● 200 g ryżu basmati ● 2–3 łyżeczki zielonego curry w proszku ● 125 ml soku jabłkowego ● sól, pieprz.

1. Mięso myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem i kroimy w średniej wielkości kostkę.

2. Jabłka przekrawamy na pół, usuwamy gniazda nasienne. Owoce kroimy w niezbyt grube półplastry, skrapiamy sokiem z cytryny. Obrane cebule siekamy w piórka. Papryczkę chili kroimy w cienkie krążki. Imbir obieramy ze skórki i ścieramy na tarce.

Reklama

3. Na patelni lub w rondelku rozpuszczamy masło, dodajemy połowę wiórków kokosowych, zielone curry w proszku, chili, starty imbir, pokrojone w kostkę mięso, doprawiamy pieprzem, solą i smażymy kilka minut. Wlewamy sok jabłkowy, dopełniamy 300 ml wody i gotujemy 5–10 minut. Następnie dodajemy cebulę, jabłka i gotujemy jeszcze 5 minut.

4. Ryż gotujemy według przepisu podanego na opakowaniu. Rozkładamy do czterech misek i polewamy obficie curry. Posypujemy pozostałymi wiórkami kokosowymi.

Czas przygotowania 45 minut. Cena porcji ok. 4,20 zł

Wartość odżywcza porcji 530 kcal Białko 54 g/Tłuszcz 11 g/Węglowodany 56 g

Zobacz również

  • Składniki na 4-6 porcji: 60 dag udźca z indyka, 4-6 ziemniaków, 2 średnie marchewki, po 1 czerwonej i żółtej papryce, 1 łyżka mielonej wędzonej papryki, po 1 łyżeczce mielonej słodkiej i ostrej... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.